Leelou Blogs

Qila Love Faris

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 11, 2011

TaK PaHaM...

Aku tak paham.....
ape salah aku kat dorg eh????
aku sedih sgt biler org pndang serong kat aku
pdhal dorg bknnye org lain.. mak bpk angkt 
aku sendiri...
nape dorg pndang serong kat bf aku????
nape dorg suke buat citer aku bkn2????
sedih sgt...
pernah x korg rase terkilan sgt biler
org yg korg pggil
ibu dan ayh pndang hina 
sgt kat korg???
aku tau bf aku tu bkn nyer 
kaya pun.. harta pun xde..
tp aku bahagia sgt dgn dier....
dier sntiasa ade ktika aku 
susah dan sng..
ingt sng ke nk cri lelaki yg mcmtu..
aku bknnyer lawa.. pndai pun x..
kaya pun x..
sape la yg nk pndang kat aku nih kan..
tp alhamdulillah seburuk2 aku nih
ade gak org yg nk..
tp tular nape ntah hubungan aku 
dgn dier slalu ditentang oleh
mak bpk angkat aku sndiri..
ade ke patut dorg ckp klu dating naek moto
nnt brpeluk2 pdhal spanjang
4 tahun aku brkapel dgn bf 
aku x pena pun buat mcmtu tau x????
aku jage setiap prgaulan aku 
ngan bf aku..
ade ke dorg kater klu dating tu 
naek keta xpela gak xde org 
nk mengata..
nmpk sgt dorg tuh mmg
pndang pd kebendaan semata2..
da tu pulak ade ke sggup
 perli perihal aku dgn bf aku dpn mak aku sndiri???
kononnyer aku time cuti2 nih 
lg pnjang lar langkah aku dgn 
bf aku???
x ker ayt dier mmg lahanat giler!!!!!
sukati dier jer mulut lancang
bercerita psl aku..
pdhal ank sndiri x leh nk handle
dok sibuk nak mengata
ank org berbakul2..
aku tau aku bkn lar 
plajar skola agama
brtudung labuh 
cam ank ko..
tp aku tau lg nk membahagikan
mse antara family,kwn dan bf aku sndiri..
xdelar aku nih dok 24/7 bergayot dgn telepon
mcm ank ko tuh!!!!!
tular pepatah org melayu ckp
"Mengaku dulang paku serpih,
Mengata orang kau yang lebih"
aku rase mmg adat lar kowt 
org Melayu kiter nih
xley tgk lgsung org laen lebih
dari dorg.. ade jer hasad dengki..
tp yg aku plg hiba skali dorg bknnyer
org laen.. org yg aku anggap sebagai
ibu dan ayah aku gak
dorg yg prnah berjasa dgn aku membela
aku dari kecik xley terima
ank angkat dier lebih dari ank sndiri..
aku nih mengenangkan jasa jer tu sbb aku
xnk kurang ajar dgn org..
tp klu ikut kpala angin aku nih
mmg aku lar yg plg setan skali klu mendajal org nih..
tp xpe aku diam jer..
aku cube brlakon dan anggap sume nih xde pape..
wlupun aku tau setiap gerak geri aku slalu diperhatikan 
si STALKER...!!!
aku akn cube jge diri nih baik2..
supaya x malukan family aku..
biarlah org nk pndang hina kat aku dan family aku..
sbb aku tau dari situlah
aku kena melatih diri aku utk jd 
kuat untuk teruskan prjuangan idup utk
berusaha jd yg lebih terbaik..
insyaAllah aku cume boleh berdoa 
agar bile aku da brjaya nnt
jgn la Allah pesongkan hati aku
jd org yg sombong dan angkuh
dgn nikmat yg diberikan pada aku
suatu hari nnt.. insyaAllah.. amin.. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Back to TOP

Glamour Bomb Templates